vrijdag 11 februari 2011

ONDERNEMEN IS VOOR MIJ VANZELFSPREKEND GEWORDEN!


Met deze slogan prijk ik op de De Ondernemers scheurkalender Naast de uitspraak van collega ondernemers zoals Bill Gates (Microsoft), Aad Ouborg (Princess) en Victor Muller (Spyker). Dit is zó ingebed in de organisatie en mijn manier van ondernemen dat het een tweede natuur geworden is.

De achterkanten van de kalenderbladen bieden portretten van bijzondere (familie) bedrijven, anekdotes, fiscale tips, adviezen en allerlei andere ondernemerszaken. Zo zijn aan de achterzijde van mijn uitspraak handige tips voor een visitekaartje opgenomen. Voor veel ondernemers is ook hun eigen visitekaartje zo vanzelfsprekend geworden, dat ze er weinig aandacht meer aan besteden. Dat is jammer, want visitekaartjes worden vaak jaren bewaard en bekeken.

Naast het feit dat het visitekaartje het meest bewaarde communicatieuiting is, is het van groot belang dat juist uw kaartje opvalt tussen al die andere naamkaartjes. Hoe kunt u dat bereiken? Hieronder enkele aandachtspunten waar ik als ontwerpers naar kijk bij het ontwerpen van uw visitekaartje.

Uw visitekaartje zal uw bedrijfsimago en filosofie uit moeten stralen als u persoonlijk niet aanwezig bent om dit toe te lichten, met de juiste toon en vormgeving bereikt u een meerwaarde.

} Zet de kernactiviteiten van je bedrijf kort in een zin of een unieke payoff.
Plaats niet teveel informatie op uw visitekaartje, hou het helder.
Ik adviseer afhankelijk van de soort organisatie voor een opvallende of afwijkende vorm, vouwwijze en speciaal papiersoort. 
In enkele gevallen is het een meerwaarde om ook de achterkant van het visitekaartje te gebruiken.
Laat een serie van diverse visitekaartjes ontwerpen, zo kan je potentiële opdrachtgever uit een scala van kaartjes kiezen en heb je meteen een gespreksonderwerp over de kern van uw bedrijfsimago.
Naast de papieren visitekaartjes kan ook uw digitale presentatie in de vorm van een visitekaartjes ontworpen worden. Deze CD of DVD in kaartvorm kan zo in de cd-rom speler.

Traditionele visitekaartjes versus digitale visitekaartjes } binnenkort meer hierover.

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten