In Nederland genereren culturele instellingen 54% van hun totale inkomsten uit andere bronnen zoals sponsorgelden, het overige komt uit subsidies. Een artikel over onderzoek bij Nederlandse en Vlaamse culturele instellingen over subsidie en sponsoring stond op 5 april 2011 in het Eindhovens Dagblad.
Na het lezen van dit artikel moest ik direct denken aan voorbeelden vanuit mijn ontwerp-praktijk. Ontwerpen voor culturele organisaties of evenementen waarbij met een ontwerp van flyer, magazine of gevelbord sponsoren met succes geworven en geïnformeerd zijn.
Hieronder enkele voorbeelden van succesvolle sponsorwerf acties:
Na het lezen van dit artikel moest ik direct denken aan voorbeelden vanuit mijn ontwerp-praktijk. Ontwerpen voor culturele organisaties of evenementen waarbij met een ontwerp van flyer, magazine of gevelbord sponsoren met succes geworven en geïnformeerd zijn.
Hieronder enkele voorbeelden van succesvolle sponsorwerf acties:
Ansichtkaartenboekje en flyer als items waarop bestaande sponsoren zich kunnen profileren en nieuwe sponsoren aan te trekken.
Sponsorflyer met mogelijkheden sponsorpakketten voor evenement Gildefeesten
Sponsorwerf kaart, informatiebrochure en gevelbord waarop te zien is hoeveel sponsorgeld er nog nodig is om project te kunnen realiseren.
Conclusie
Ook al heeft een culturele organisatie weinig te besteden, besteed dit zo dat met de investering in ontwerpen voor sponsorwerf-acties meer opbrengst genereert kan worden. Wilt u met uw culturele organisatie ook meer te besteden hebben? Neem contact op voor advies wat een goed sponsor-ontwerp voor u inkomsten kan betekenen.Conclusie
Geen opmerkingen:
Een reactie posten